ציפי פיינגולד

מתקשרת, מנחת תודעה חדשה

*שם:
*טלפון:
אימייל:
*הערה:


  • ילדים, ילדי העידן החדש.

    • ילדים, ילדי העידן החדש.

      אני נתקלת היום בהורים רבים שמבינים שמשהו צריך לשנות, אך מתוסכלים ואינם יודעים מה לשנות. הילדים שלנו לא צריכים לעבור שינוי, אנחנו אלה שצריכים להתאים את עצמינו לאנרגיות החדשות. הילדים שלנו באים עם  יכולות הבנה מאוד גבוהות, הם עקשניים דעתניים, הם יודעים מה הם רוצים, אלה ילדים יצירתיים, מהירים, ממוחשבים, מחוברים לעצמם  ילדי יסודות - אש ואוויר .

      הם באו לשנות תבניות חשיבה ישנות. יש להם קושי גדול עם מסגרות העולם ה"ישן" והם באו לזעזע כדי לגרום להתפתחות. ללא זעזוע אנשים לא זזים מאזור הנוחות.

      אם הם מאולצים להתמקד בנושא שממש לא מתחבר אליהם, יחליטו ה"גורמים" שיש להם הפרעות קשב וריכוז. נראה לכם הגיוני שכל כך הרבה מאיתנו, ובעיקר מהילדים שלנו צריכים "חומרים" כדי להיכנס ולהיות בתלם? למה בכלל להיות בתלם?מי ה"נכון" ומי לא?

      הילדים המדהימים האלה  זקוקים לפעילות שמוציאה עודפי אנרגיה , יש צורך אמיתי לשלב אצלם פעילות כזו בתוך סדר היום הקבוע. ללא הפעילות הזו, הם חסרי שקט. זו יכולה להיות טרומפולינה, או משחק כדור, או כל מה שהילד יתחבר אליו טוב. הפעילות מוציאה מהם את עודפי האנרגיה, ויוצרת אצלם ריכוז בתחומים שחשוב שיבצעו.

      אנחנו כבוגרים צריכים להבין את השינוי, ולשנות את המסגרות הקיימות. לדאוג לשינוי דיאלוג עם הילדים. הנסיון לכפות לא יצלח, הוא רק יגרום להקצנה תסכול וכאב. עלינו ללמוד מהם, ולא להילחם או לנסות ל"עצבם". אנחנו צריכים חשיבה אחרת – חשיבה מחוץ לקופסא ומיקוד אחר.

      הדור הצעיר רוצה הסברים הגיוניים, לאחר שהם מבינים הם עושים. חשוב מאד שהילדים ישלטו בחייהם. חשוב שניתן להם את הכוחות וההבנות , שיבינו מה החוזקות שלהם, שנעזור להם להעצים אותן. לכל ילד וילד יש חוזקות אחרות. מי במחול, מי במתמטיקה, מי בכדורגל, או כדורסל. אל תמנעו מהם את הפעילות. כל ילד וילד והמכלול המדוייק לו. אנחנו כבוגרים מחוייבים ביצירתיות ופתיחות. כל אלה ייצרו את החיבור ואיכות הקשר הבינדורי.

      העבירו אחריות אל הילדים. לדוגמא אחריות על שיעורי הבית. שאלו אותם מתי נכון להם להכין, אחרי הכדורסל, או אחרי הטיפוס על קיר הטיפוס? על פי רוב אחרי הפעילות שמוציאה מהם אנרגיות הם מתרכזים מעולה. תנו להם להחליט, וראו אם הם עומדים בהחלטות שלהם.

      רוב ההורים מונחים ע"י פחד. משפט שאני שומעת הרבה :"מה יהיה איתו...או איתה...". הסירו דאגה, הילדים האלה מכויילים אחרת, מה שהיה לנו "לא טוב", במקרים רבים להם יהיה מדוייק... אל תחששו להם, אפשרו להם. אם כך תנהגו, תראו שינויים.

      כל הנכתב כאן הוא מנסיוני בקליניקה, מלימודיי, וממיידעי תודעת העל.

      מי שמעוניין להבין עוד, ללמוד יותר על גישות שונות לתחומים שונים בחייו, ולא רק בהקשר ילדי העידן החדש מוזמן להרצאת מבוא לקראת פתיחת קבוצות להתפתחות אישית בגישת תודעת על.

      מעוניינים לשמוע עוד?

      מתחילים ללמוד תודעת על בקבוצה קטנה ואינטימית.

      מפגשי התכנית מתקיימים אחת לשבוע בקבוצות למידה קטנות באזורים שונים בארץ. ניתן גם להשתתף מחו"ל באופן מקוון. משך כל מפגש כשעתיים. קבוצות הלמידה הן מעורבות ומורכבות מנשים ומגברים.

       

      תאריכי מפגשי מבוא הקרובים בצפון:

            מפגש בוקר: יום ג'  26.11.13 שעה 9.00 בנופית.

            מפגש ערב:  יום ב'  9.12.13 שעה 18.30  בקרית מוצקין.

      עלות מפגש מבוא 50 ש"ח.

      אפשר להצטרף לקורס שכבר החל בכפר מסריק לפגישת הכרות בימי א 17:30-19:30

      עלות כל מפגש  100 ש"ח.

       

      מעוניינים לשתף אותי? לשאול אותי שאלות? כתבו לי, אשמח להגיב

      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      ציפי פיינגולד  - המרכז לשינוי תודעתי 
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      טלפון:  052-2795707

      מייל:  finegold@zahav.net.il
      אתר:   
      http://zipifinegold.bizmakebiz.co.il/
      פייסבוק:   
      https://www.facebook.com/zipifinegold?fref=ts

BizMakeBiz פותח ע"י